петък, 28 декември 2018 г.

ALL I WANT FOR CHRISTMAS (ЧАСТ 1 - За първи път в Берлин)

Здравейте, приказни!
С голямо удоволствие поставям началото на тази публикация, в която ще ви разкажа за моето кратко пътуване до столицата на Германия - Берлин.
Причината да посетим града през декември беше концерта от коледното турне на Марая Кери "All I Want For Christmas Is You", на която вече със сигурност знаете, че съм голям фен.
За концерта и цялата емоция около него ще си говорим в следващата публикация, а днес ще ви разкажа за първата ни разходка в града.
Берлин никога не ме е привличал като желана за екскурзия дестинация. Има къде къде по-интересни места, които много искам да посетя. Факт е обаче, че днес за мен той е много скъп и определено е място, на което искам да се върна отново.
Заедно с моя приятел Алекс пътувахме с доста късен полет от София. Тъй като имаме роднини в града, те ни чакаха на летището.
Отбихме с в тях за вечеря, след което те ни оставиха в хотела. Когато го избирахме искахме да е възможно най-близо до залата, в която ще пее Марая - Mercedes Benz Arena. Спряхме се на един хостел, който е на 10 минути пеша от залата, както и на пешеходно разстояние от Alexanderplatz  - един от главните площади в Берлин.

Хостелът (Ostel Hotel) беше наистина на много удобно място, но не знам дали бих го избрала за следващо посещение. Доста семпъл, леко студен (особено в банята нямаше никакво отопление) и без особен уют или пък гостоприемно отношение. Просто място, на което да пренощуваш. Всъщност не ни и трябваше друго, тъй като прекарахме много малко време в него.
Сутринта, преди концерта тръгнахме към Alexanderplatz. Минахме през много строежи, което ми напомнящи силно на София, дори няколко пъти с Алекс се шегувахме, че все едно сме си вкъщи. Докато зад всичките високи сгради не видяхме Телевизионната кула, висока 368 метра, която е символ на Берлин и най-високата сграда в Германия. Гледката наистина е внушителна и започнахме да се чувстваме различно. Определено не беше като у нас. Още нещо, което веднага ни направи впечатление бяха светофарите, които са различни от нашите и отново са символ на града. Можете да видите червените и зелените човечета върху картички, ключодържатели и дори плакати.

Стигайки по площада се потопихме с една прекрасна коледна атмосфера, макар коледния базар точно да отваряше. Никога не съм посещавала коледен базар и ми беше много интересно. Десетки малки бутки, на които продават какво ли не. Първата ни спирка беше щанда за щолен. Жената, която продаваше беше изключително любезна, даде ни да опитаме от двата вида, които продаваха и ние избрахме да си купим едно парче за 7 евро.  Изядохме го още по пътя, докато разглеждахме и беше уникално. Нищо общо с щолените, които се продават в супермаркетите.
Разгледахме целия базар и стигнахме до Световния часовник, който предварително си бях набелязала като забележителност, които искам да видя. Той показва времето в различните точки на Земята. Установих, че е много па-малък от това, което очаквах, но разбира се ми беше много интересно и направихме няколко снимки за спомен.
До него беше поместено и нещо много интересно, което в последствие разбрах, че построяват специално за коледния базар. То е нещо като дървено заведение, по терасите на което има построени сцени с Исус Христос и Дева Мария, има много свещи и перки на върха.

За първи път видях и толкова красива въртележка със страхотни детайли и разбира се направих цяла фотосесия до нея, хахаха. Горко на Алекс, който постоянно трябваше да ме снима, макар че това пътуване определено не беше най-богатото на снимки. Просто, защото времето от два дни за разглеждане, определено не стигаше.

Следващата ни спирка беше магазинът на MAC, тъй като носех празни опаковки, които да сменя за червила. За съжаление в Германия ги разменят само за сенки, така че взех 4 (това е лимитът за един ден). Бяха много любезни във всички магазини, в които влизахме, особено момичето, което беше на щанда на Dior. Интересното е, че вместо на картончета ни дадоха да пробваме ароматите на панделки с логото на всеки парфюм. Много готина (и вероятно по-скъпа от обикновено) идея.
Минахме и през Primark, който се оказа огромен. Вече се бяхме изморили от разходки, а и времето тиктакаше и затова взехме само няколко неща (ще ги видите в отделен пост) и се върнахме към коледния базар, от където щяхме да се отправяме към хостела. По пътя си купихме от традиционното греяно вино глювайн. Много искахме да го пробваме, а на Алекс му харесаха и чашите. Оставихме 3 евро за чаша депозит и решихме да ги вземем за спомен. След това установихме, че на всеки от различните базари в града чашите са различни. На нашите бяха изобразени кулата и традиционната въртележка, както и надпис Alexanderplatz
Бяхме много щастливи, разхождахме се, пиехме вино, слушахме немски коледни песни. Не видяхме много от града, но усетихме страхотната му атмосфера.Много лежерна, празнична и спокойна. Нямах търпение за следващата ни разходка на следващият ден, но първо предстоеше нещо много по-вълнуващо. Щях да чуя и видя Марая Кери на живо. За втори път! В най-празничното време от годината.
Усетих, че умирам от студ, макар и с вино в ръка, но...никога не е било толкова топло в сърцето ми. Исках да седна за момент и да помисля. Не знаех какво точно ще се случи, но знаех защо ще се случи. Защото го искам с цялото си сърце, защото се борих за него и... защото просто го заслужавах!